
Disney vidámparkot nyit a Közel-Keleten
A Walt Disney Company bejelentette, hogy megnyitja első vidámparkját a Közel-Keleten. Az új üdülőhely az Egyesült Arab Emírségekben, Abu Dhabi Yas-szigetén fog megépülni, és a projekt a Walt Disney és a helyi szórakoztatóipari vállalat, a Miral együttműködésében valósul meg. A Disney eddig hat tematikus parkot üzemeltet Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, legutóbbi megnyitója 2016-ban történt Sanghajban. A Miral felelős Yas-sziget turisztikai célponttá alakításáért, és már működteti a SeaWorld és a Warner Bros World parkokat, ahol éppen egy Harry Potter-tematikájú parkot fejlesztenek.
A Disney a bejelentésében hangsúlyozta, hogy az Egyesült Arab Emírségek a világ népességének egyharmadát elérő négyórás repülőúton belül helyezkedik el, így jelentős kaput jelent a turizmus számára. Az Abu Dhabiban és Dubajban évente 120 millió utas repül át, ami a térséget a világ legnagyobb légiközlekedési központjává teszi. Robert Iger, a Disney vezérigazgatója az új park terveit „izgalmas” pillanatnak nevezte a vállalat történetében, és elmondta, hogy a Disneyland Abu Dhabi „hitelesen Disney-s és különösen emirátusi” élményt fog nyújtani.
A 10 négy mérföld (25 négy kilométer) területű Yas-sziget mindössze 20 percre található Abu Dhabi belvárosától és 50 percre Dubajtól. A Miral vezérigazgatója, Mohamed Abdalla Al Zaabi kijelentette, hogy a Disney tematikus park üdülőhely megvalósítása mérföldkőnek számít az islánd fejlődésében, amely tovább erősíti a térség pozícióját, mint a globális szórakoztatás és szabadidő kiemelkedő célpontját. Al Zaabi hozzátette, hogy a fejlesztések „támogatni fogják Abu Dhabi és a környező területek fenntartható gazdasági növekedését”.
A Disney első tematikus parkja, a Disneyland, 1955-ben nyílt meg Anaheimben, Kaliforniában, amit 1971-ben követett a Walt Disney World Orlando-ban. A nemzetközi terjeszkedés 1983-ban indult egy tokiói parkkal, majd 1992-ben nyílt meg a Disneyland Párizsban, és ezt követte Hongkong 2005-ben, végül pedig Sanghaj 2016-ban. A Disney szerdán emellett bejelentette, hogy a 2025 első három hónapjára vonatkozó eredményei jobbak lettek a vártnál, a bevételek 7%-kal 23,6 milliárd dollárra (17,7 milliárd font) emelkedtek. A Disney+ streaming szolgáltatás 1,4 millió új ügyfelet nyert. Korábban a Disney a várható előfizetői csökkenésről adott hírt, ami az áremelkedés következménye lehetett. Az Egyesült Államokban a parkok látogatottsága nőtt, az emberek többet költöttek, és a Disney Treasure nevű új hajó indítása után a hajókirándulások iránti kereslet is emelkedett.
Iger úr megjegyezte, hogy „a makrogazdasági bizonytalanságokkal vagy a verseny hatásával kapcsolatos kérdések ellenére is biztatónak találja a vállalat erejét és ellenálló képességét”. Danni Hewson, az AJ Bell pénzügyi elemzője hozzátette, hogy míg sok amerikai vállalat „aggódik a tarifák fogyasztásra gyakorolt potenciális hatása miatt, a Disney magabiztosan érzi magát”.
A cikk említi, hogy a Florence Pugh és Sebastian Stan főszereplésével készült film is jól teljesít az online közönség körében, míg a kisgyermekek „nagy lelkesedésükkel” és „sok sárban való csobbanásukkal” nyerték el a közönség szívét. A Thunderbolts című film megjelenése előtt a BBC nyomon követi Florence Pugh útját az oxfordi iskolás lányból Hollywood sztárjává. Tom Wootton reméli, hogy az állomás fejlesztései lehetővé tehetik a Eurostar vonatok befogadását. Page Thompson, az új kezdeményezések elnöke szerint a vidámpark csak a helyi befektetések kezdetét jelenti.

